YER: Adıyaman Belediyesi Meclis Salonu
TARİH: 06.01.2015
KATILIMCILAR
DERNEK, VAKIF VE GİRİŞİMLER
1 / Kalkınma Projeleri Akademisi Derneği (Zeynal Karataş)
2 / Alperen Ocakları Baş (Fehim Taştan)
3 / Anadolu Engelliler Derneği (Abidin Harputluoğlu)
4 / Anadolu Sağlık Kültür ve Eğitim Der. ( Enver Doğan )
5 / Kent Konseyi Kadın Meclisi (Sevgi Karabulut)
6 / Adıyaman Kalkınma Der. (Necmettin Gürsoy )
7 / Zihinsel Engelliler Der. ( Zeynal Alagöz )
8 / Aksaç (Naile Şahin)
9 / Adıyaman Gençlik Kültür Evi ( Aydın Sarıkaya )
10 / Kadın ve Çocuk Hakları Der. (Emine Kardeş)
11 / İHH (Fazlı Karakuş)
12 / Dawn Sendromlular Derneği ( İbrahim Bağcı)
13 / KAMER (Yıldız Fırat)
14 / Akseb Der. (İsmail Hakkı Koçak)
15 / Kahta Togem (Funda Özbek)
16 / Pir Sültan Abdal Der. (Mahmut Yapıcı)
17 / İmam Hüseyin Kültür Der. ( Yılmaz Korkmaz )
18 / Adıyaman Kent Konseyi Sekreteri (Sait Yıldırım)
19 / Kadının Statüsünü Güçlendirme Derneği (Perihan Gümüş)
20 / Tüm Köysen Derneği (Ramazan Gökay)
21/ Bırıka Sosyal Yardımlaşma Derneği (Bilal Özkara)
22/ Anadolu Kadınlarını Kalkındırma Der (Şenay Bayram)
23 / Beyazay Derneği (Gülsüm Öncel)
24 / Adıyaman Muhtarlar Der.( Mesut Çağlayan)
25 / As Der. (Mesut Karayılan)
26 / Adıyaman Kent Konseyi Başkanı (Sinan Temel)
27 / Adıyaman Gönüllüler Der. ( Bahattin Bayrak)
MESLEK ODALARI
1 / Adıyaman Barosu ( Nazım Pektaş)
2 / TMMOB Şehir Plancılar Odası (İbrahim Özcan)
3 / Esnaf ve San. Odası (Osman Salman)
SENDİKALAR
1 / Petrol İş Sendikası ( Hanifi Dayar )
KANAAT ÖNDERİ VE BİREYLER
1 / Ali Büyükşahin
KATILAN MİLLETVEKİLLERİ Yok
BELEDİYE BAŞKANLARI
1 / İskender Korkut (Belediye Kültür Müd.)
Çeşitli sivil kuruluşlardan ve halktan toplam 46 izleyici/gözlemci katıldı.
MEDYA
1 / Mercan TV (Özer Karakuş, İsmail Alkan)
2 / İHA (Cihan Kizik)
MODERATÖR : Sinan BURHAN (Gazeteci Yazar. Kon tv Ankara Temsilcisi.)
KONULAR
GENEL KONU: "Devlet-Paralel Yapılar, Güvenlik ve Yargının Saygınlığı".
YEREL KONU: Nissibi Köprüsü ve Demiryolu Adıyaman’a Katkısı.
KONUŞULANLAR
1/ Sinan BURHAN (Gazeteci Yazar. Kon tv Ankara Temsilcisi.): Adıyaman halkına cok teşekkür ediyorum Adıyaman kadim bir kenttir bugün burada ki konuyu ele alacağız birinci konumuz Devlet- parelel yapılar güvenlik ve yargının saygınlığı ikinci konumuz ise yerel gündem nisibbi köprüsü ve demiryolu Adıyaman a katkısı az önceki sinevizyon gösterisinde arkadaşlar süreci çok iyi özetlemişler bu kadar tarafsız kaliteli bir sinevizyon hazırladıkları için kendilerine cok teşekkür ediyorum müsadenizle toplantıya başlamadan önce bende konuyla ilgili bilgilerimi sizinle paylaşmak istiyorum hükümet devlet cemaat işte paralel yapı vs gibi tartışmalar her zaman duyuyoruz bu yeni bir tartışma değil ama tarihtede var bu sorunlar Selçuklu döneminde Osmanlı döneminde bu tartışma eski bir tartışma bizim asıl konumuz devlet cemaat parelel yapıdır devlete karşı emin olmak için devlet bürokrasisi içerisinde siyaset yaşamı içerisinde çeşitli gruplar aktör olmaya başlamışlar cemaat parelel yapının yaptığı işlerde anadoludaki gençlerin okutulması eğitimci olmaları türkiyenin yurt dışında tanıtılması bunları yaptı bunlar faydalı şeyler ancak ne zamanki buradaki kronolojik sırada ortaya koyduğu gibi İsrail ve Amerika yla her geçen gün bir hükümet politikası ortaya çıkınca isret istemez bağımlı ve entegris bir yapı var olan paralel yapı burada hükümetle ters düştü tabi zaman içerisinde sessiz ve derinden etkili bir çalışma yapıldı kaymakamlıklar bürokrasi hakimler savcılar vs toplumun bütün katmanlarına nüfuz ederek güçlü ve etkili bir yapı haline geldi bir sivil toplum örgütü bir cemaat olmaktan çıkarıp devlete talip bir yapı bu önemli bir nokta hükümet ayrı devlat ayrı zaten hizmet hareketi yada paralel yapı devlete talip olduğunu ifade etti bu noktada Ergenekon ve balyoz aperasyonlarınıda özellikle dikkate almak gerekiyor ABD ile İsrail le olan sorunlu ilişkileri vardı Ergenekon ve balyoz sorunu şunun için önemli Amerika ve müttefikleri eskiden milliyetçi gerilla sorunu varken daha sonra bu derin devlet vs balyoz tavsiye yaptılar asıl Ergenekon ve balyoz yeni parelel yapının kurulması için yapılmış bir harekettir böyle değerlendirmek gerekiyor muhafazakar görünümlü bir yapı bütün siyasi partilerin milli iradeye sahip çıkması gerekir devlet içerisinde devlet kabul etmek mümkün değildir biz osmanlıdada örneğini verdik selçukludada örneğini verdik devletin bu konuda bütün kuruluşlara siyasilere cemaatlere eşit mesafede olması gerektiğini söylemek gerekir parelel yapının konusu özetle mill,i iradeye karşı yapılmış uluslar arası bir darbe sürecidir milli iradeye karşı yapılmıştır ben kısaca bu şekilde konuya girmiş oldum bu konuda sizinde görüşlerinizi dinlemek isteriz
2/Ramazan Gökay : öncelikle ilimize hoş geldiniz hiç bir şey parelel değildir bu bireysel meseledir bunlar aynı kaba kaşık salladılar bütün bu yapıların arkasında çıkar çatışması yatıyor ithalatla ihracat arasındaki faiz açığını birileri götürdü ve bunun üstünü örtmek için parelel yapı ortaya çıkardı bir kalpazanlık var ortada bu ülkede başka bir konu var valizlerle ayakkabı kutularıyla yakalananlar faiziyle paralar iade edildi devlet deiğimiz şey bir dikdatoryadır nasıl bir diktatoryadır devlete hangi sınıf egemense o sınıf diğer sınıf üzerinde devleti baskı aracı kullanır bunun adı ditatoryadır işte şimdi geçmişte ne vardı balyoz dediniz vs ama üniformalı diktatörler vardı şimdi ne var üniformasız diktatörler var ve bu toplumda bacasız tüten hibir fabrika kalmamıştır ormanlar katledilmiştir emekten söz edelim onun bunun parelel işlerine alet olmayalım mesele budur toplumun refah payı düşünülmemiştir toplumun geleceği çalınmıştır devletin tarafında durmayın çünkü paralel yapı değil bu ikisi çaldı bu ülkeyi parelel falan değil yani bu devletin gayri meşru yüzüdür bu bir süreçtir teşekkür ederim.
3/ Fehim Taştan: öncelikle hoş geldiniz devlet dedik devleti ben çok iyi biliyorum ben o devletide çok iyi tanıyorum 30 daki devletle 96 daki devletle 2009 daki devletle 2011 deki devlet arasında hiçbir fark yoktur 30 daki devlette 28 deki devlette din adına kendini biyerlerde sanan devlette Müslümanların katledilmelerine olanak veriyordu 2009 daki devlette bu devlet bircok müslümanın katledilmesine göz yumdu şimdi sırasıyla cumhuriyet döneminde katledenleride lanetliyorum Uludere de roboskide kendi saltanatlarını korumak için o insanlarıkatledenleride lanetliyorum ve kınıyorum devlet dedik evet devlet hukuk u olan yönetmeliği olan herkese eşit mesafede ve eşit bakan eşit yaklaşan yapı demektir bugünde dahil son yüz yılda adam gibi bir devlet ne oldu ne de kuruldubizim iki mşieye aklımız ermez biz maasımızın dısında para kazanmayı bilmeyiz ve din ticareti bilmeyiz bizim bildiğimiz din iman beş vakit namazımızı kılarız kardeşimin malı benim değildir ben onlara elimi uzatamam kardeşimin malı bana hak namusu bana haramdır ben ona elimi uzatamam kardeşimin güvenliğinin başladığı yerde benim güvenliğim biter bu kardeşim Müslüman olabilir kardeşim hristiyan olabilir kardeşim Yahudi olabilir bu kardeşim ateistte olabilir ben doğdum ölünce bitecekde diyebilir ama cenabı Allahın bismillahirahmanirahim derken her canlıya hayat hakkı verdiği insana bir başkası hayat hakkına karişamaz bunu kabul etmeyiz parelel yapılar dendi evet çok guzel parelel yapılar yapıldı yargı devlet parelel onunki benimki ne bunlar yani ben ülkeyi yönetiyorsam benim zulmümü alkışlayan benim kararıma kılıf bulana biz devlet parelelmi diyoruz yani cumhuriyetin dönemindede bu ilkeyi soyupta holding sahibi olanlar var 28 şubatta soyupta holding sahibi olanlar var son 12 yıldada bu ülkeyi soyup holding sahibi olanlar var yani ne fark eder yeryüzünde iki kişi vardır kesinlikle iki hırsız birbirlerinin alanına girmezler bir hırsız bir başka hırsızın soyduğu yere girmez bunun 11 12 senesi beraber tıkır tıkır gitti nerdeki bölüşmede kavga çıktı darbe dediğiniz şeyin özü hırsızlıktır hırsızlığı kabullenelim darbeyide kabullenelim önce bi adam olacak sivil bir anayasa yapacak sivil bir kanun yapacak benim ali dedenin hasan dedenin beraber yaşayabileceği birbirimize zararı olmayacak bir hukuki yapının oluşturulması lazım ondan sonra bu ülkede oturup yaşıyacağız parelel yapılar gidin bakalım güneydoğuya türk bayrağı asarak buradan şemdinliye kadar gidin bakalım gidebiliyorsanız ben kendimi burada heykel meydanına Atatürk heykeline asarım bumu devlet bumu güvenlik bumu yargının bağımsızlığı teşekkür ederim
4/ Sinan Temel:öncelikle bir şeyi düzeltmek istiyorum herkes yorum yaparken savundukları siyasi partileride savunabilirler kendimizi haklı karşı tarafı haksız çıkaran argümanlarımız olabilir yalnız bunları yaparken kutsallarımıza iftira olabilecek cümleleri kullanmaktan kaçınırsak iyi olur diye düşünüyorum bunu hatırlatmak istiyorum teşekkür ediyorum
5/ Nazım Pektaş :gündeme ilişkin bir değerlendirmeden çok iktidar nasıl zor durumda bırakırım gibi bir davranış sergilediler bundan önce konuşan iki arkadaşımızarkadaşlarımın belirttiği bilgilere sahip değilim şimdi şöyle bir şey var parelel yapı meselesini ortaya koyarken bir parelel yapının varlığıyla ilgili bu ülkeye verecekleri zararlarla ilgili nedenleri konuşuyoruz öncelikle bu ülkede bir parelel yapı varmı yokmu bunun tespiti gerekir şu anda cemaati masum gösterme gibi bir çabanın içersindeyiz buradaki bütün arkadaşlarımızın yapması gereken şu ben şunu söylemiyorum iktidarı güzelleyin iktidara övgüler yağdırın iktidarı şöyle yapın böyle yapın demiyorum benim söylemek istediğim şey şu burada birilerini vurmak için birilerini aklamanın bir manası yok iktidar şunu yaptıysa parelel yapının yaptıklarınıda anlatın biz burada doğruyu yakalayalım doğruyu bulalım şimdi şöyle bir problemin içerisindeyiz çocuklarımızın geleceği çalınıyordu evet ama 17 aralıkta algı operasyonuyla bu algıdan uyanıldı bu çocuklarımızın geleceğini çalma hareketi engellenmiş oldu ben sonuç olarak şunu söylüyorum arkadaşlarımız konuya ve gündeme ilişkin konuşmalı sırf iktidara vurmak adına var olan bi yapıyı yada bir yapıyı güzellemeleri kimsenin bir suçu yokmuş gibi böyle bir yapı yokmuş gibi hareket etmelerini ben doğru bulmuyorum özellikle buna dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum teşekkür ederim
6/ Zeynal Alagöz: parelel yapı var mı yok mu parelel yapının faliyeti öğretmen bir arkadaşın yaşadığı olayı şöyle anlattı oğlum üniversiteyi bitirmiş ama herhangi bir yere ataması gelmediği için devletinde üniversitelilere tanıdığı polis olabilir hakkını tanımıştı oda benim oğlumda ataması geç gelir diye git polis ol diye tavsiye etmiş çocuk Antep e gidip polis imtihanına gitmiştir çocuk anlatıyor ben imtihana girdiğim zaman güvenliği geçmiştim cebime baktığımda kimliğimi arabada unuttuğumu anladım geri döndüğümde güvenlik niye döndüğümü sorunca kimliğimi arabada unuttum diyince hemen beni alıp bir odaya götürdü hem soru hem cevapları bana verdiler meğer kimliğimi arabada unuttum demek parelel yapının parolasıymış bu şekilde bir sürü yandaşlarını polis polis amiri savcı hakim yaptılar sonrada devlete kafa tutmaya başladılar menfaatlerine dokunduğun devlete kafa tutmaya başladılar o zaman ne oldu amir durumunda olan memurunu mesaisini operasyona gitmediği halde mesai yazdılar ve sonra maaşlarında fetullah hocaya ayıdat halinde %10 maaşını faliyet yapıya gönderdiler
7/ Ramazan Gökay : ben parelelci değilim isteyen girer işin tarihcesine bakar getirir gerçeği yüzümüze vurur nazım pektaş bey bizi parelelin yanında durmakla suçladı ama bizim parelelcilkle yakında uzaktan bir ilişkimiz yoktur
8/ Bilal Özkara : analarımın bacılarımın affına sığınarak bir fıkrayla başlamak istiyorum köy hocasıyla muhtar afedersiniz bir tane bayana göz dikerler ve bundan faydalanmaya calışırlar yalnız bayan namuslu olduğu için bunlara pek yüz vermez ama biri hoca biri muhtar köyün ileri gelenleri derki ya bu iş böyle olmaz ya tamam ben sizin talebinizi yerine getireyim ama bunun gizli olmasını istiyorum der onlarda tamam derler derki aynı gün akşam gelin bacadan ineceksiniz diyor öyle olur kimse duymadan neyse bacanın üstüne gider muhtarla hoca ilk muhtar inmeye başlar derki yalnız hoca ben fit deyince beni çek kimse uyanmadan köylü uyanmadan kadın uyanık bir şiş kızartmış muhtar iner inmez şişi batırır muhtar fit deyince hoca çeker hoca sorar durum neydi muhtar derki dört dörtlüktü yalnız birbirlerine hainler sonra hoca inmeye başlar muhtara derki ben kırk defa fit demiyene kadar beni çekme diye iner kadın tekrar şişi batırmaya başlar bu hızlı bir şekilde fit fit demeye başlarhoca yukardan bağırır oğlum tek tek say şaşırıyorum kırkın ne zaman olacağını karıştırıyorum diye şimdi bunların ikiside aynı bacadan inen çocuklar yani hiç biri parele yapı bu devlette varmı yokmu sagır bile işitti yani gerçekten bugün ben kürdüm diyen genç polis olamadı ben aleviyim diyen bir genc polis olamadı savcı olamadı nerdeyse öğretmen olamıyor bu devlette bu cemaat vardı yıllarca var ama bunlar menfaatte çatıştılar bizim cumhurbaşkanımız kralcılık peşinde eski Osmanlıca peşinde ben burada Arapları toplarım bana yeter diyor ve olan burada halka oluyor olan burada evinde oturan namusunu koruyan halka oluyor bundan başka bir açıklama varmı bu memlekette hiç birimiz kör değiliz vefalı olmayı yediğiniz ekmeğe saygılı olmayı bilin hiç olmasa çıkarlar çatıştığı için bugün bunlar böyle oldu biz evimizden geldik fetullah gülen eliyle tayyip erdoğanı büyütmedimi kardeşim teşekkür ederim
9/ Ali Büyükşahin: devlet parelel yapı ve yargı bağımsızlığı konusunda tabi biz bir takım tartışmalara giriyoruz ve türkiyenin gündemindede şu anda en çok yoğun bir şekilde bir durum almış çok daha büyük sıkıntılarımızda var inşallah atlatırız herkes kendi fikirlerini düşüncelerini özgürce söyliyebilmeli ve tartışabilmelidir her iki tarafta aynı şekilde davranıp hedeflerine ulaşmaya çalışıyorlardı neticede fakat daha sonra ayrı ayrı çıkarlar söz konusu oldu ve cıkarlar konusunda çatışmaya girdiler ve uyuşmazlık baş gösterdi ve iktidar cemaate karşı cephe aldı yolsuzluklar nerdeyse kuran onayıyla onaylandı halbuki kuran insanlığa iyi bir mesaj vermektedir doğru dürüst ve iyi olmamızı tavsiye etmektedir hele özellikle kul hakkıyla Allahın karşısına cıkmamak gerekir biz bence kuranın tavsiyelerini göz önüne alalım ama maalesef Türkiye de din her zaman bir malzeme olarak kullanılmaktadır bana göre siyasetle din karıştırılmamalıdır türkiyedeki yasalar bugün sadece bir örf üzerine bir sistem üzerine kurulmuştur kürdü tam anlamıyla kendini savunamıyor alevisi tam anlamıyla kendini savunamıyor bir baksa inanısı olan ilkede aynı şekilde hakkını aramıyor demekki burada bir eksiklik var ülke devletin bağımsız olması lazım herkese eşit mesafede olması lazım cemaate gelincede elbetteki hem cemaat hem iktidar dini bahane ederek ortaya cıktılar ama benim görüşüm bu değil gelin dine saygı duyalım dine uyalım teşekkür ederim
10/ Mesut Çağlayan : ramazan beyi şiddetle kınıyorum dinle ilgili bir kalpazanlık olarak tartışılmasını asla kabul etmiyorum şiddetle kınıyorum şimdi konumuz parelel yapı varmıdır yokmudur bence bu ülkede parelel yapı vardır hala devam ediyor bu parelel yapı türkiyeye ne getirdi zararı neydi 4 tane bakan hırsızlıkla suçlanıyor bugün başbakanımıza bakanlarımıza klipto denilen bir telefon verildi ve o telefonlar maalesef dinleniyor bazı insanlar dinlendi ve hala dinleniyor ve bunu yapan kimdi parelel yapıydı ben kendi düşüncelerimi söylüyorum hala o bakanların yüce divanda yargılanması için anayasa mahkemesine başvurulmasında ısrar ediyorum teşekkür ediyorum
11/ Hanifi Dayar parelel yapı diyoruz hükümet dedik Ergenekon balyoz dedik ergenekonla balyoz davasının yapıldığı dönemde sayın başbakanımız onları eleştiren muhaliflere onların avukatlığını yapmakla suçluyordu ya doğrudur ya suç işlemişti hatta kılıçdaroğluna ergenokon avukatı diye bahsetmişti bir aralar ne zamanki çıkarlar yön değiştirdi hükümetle parelel yapı arasında sorunlar çıkmaya başladı bana göre bparelel yapı vardır ve hükümetimizde desteklemiştir zamanında teşekkür ediyorum
12/ Sinan Temel: parelel yapı olayı gündeme geldiğinde şunu demiştik besle kargayı oysun gözünü karga ile besleyicilerini bir müddet baş başa bırakmakta fayda var asla bir düşmanın bize parelel dostluğundan parelel düşmanlığından bahsedilemez biz bugün pareleli konuşurken beklide bir başka parelel kendine yer hazırlıyordur biz maalesef gündemi geriden takip ediyoruz bunun nedeni siyasi penceremizin var olmasındandır lütfen çok yönlü bakmaya çalışalım vicdan çerçevesinde bakalım sağcı solcu meselesi değil çünkü şimdi şunada bir açıklık getirelim dini kullananlar var elbette Türkçülüğü Kürtçülüğü başka argümanları kullananlar var teşekkür ediyorum
13/ Mahmut yapıcı : şimdi biz burada tartışıyoruz parelel diyoruz bence parelel diye bir şey yok bunun asıl sözü anlamı şudur biz şunu demiyoruz ortak demiyoruz kardeşim ne pareleli ortaklar ortaklık yaparak buraya kadar geldiler son iki yılda bu parelellik çıktı iş paylaşmaya gelince paylaşma üzerinden anlaşmazlık çıkınca parelellik oldu halkın dikkatini çekmek için yoksa ortaklık var parelellik değil şimdi ortaklardan biri bir zamanlar şöyle dedi ekranlarda aynen hemen hemen hepiniz izlemişsinizdir bunların kökünü kazın namusu sizindir size helaldir herseyi size helaldir denildiği zaman aleviler üzerinden kimse çıkıpta parelel demedi ses çıkarılmadı herkes sustu ama bölüşmeye gelince pasta bölüşmeye gelince anlaşamadıkları zamanda parelel diye bir şeyi ortaya attılar aslında ortaklar arasında olan bir şeydi dini kullandılar din üzerinden bu seviyeye geldiler halbuki din asla böyle bişeyi istemez dinde asla böyle bir şey yoktur din böyle bir şeyi emretmez dini ikiye böldüler asıl peygambere indirilen din ayrıdır siyesette olan din ayrıdır biz bu dine karşıyız dinin yeri ayrıdır siyasetin yeri ayrıdır ikisini birbirine karıştırdığımız zaman sorun orda olur din bütün insanlara aynı bakar kimseyi ayırmaz sadece halkın dikkatini çekmek için ayda bir böyle şeyler gündeme getiriyorlar bundada kendilerini temize çekmek için bakanlar para yemişlerse çocukları para yemişlerse buyurun yüce divan orda gitsinler orda temizlerse temize cıksınlar değillerse cezalarını ceksinler bizde memurduk biz neden yat kat sahibi olamadıkda bakanların çocukları bu kadar kısa sürede bu kadar varlıklı oldular teşekkür ediyorum
14/ Bilal Özkara: şunu kimse unutmasın kimsede kusura bakmasın ekmekçilere söylüyorum kendi… satan insan her şeyi satar o kılıcı bir gün başkasınada saplar teşekkür ediyorum
15/ Enver Doğan : bana göre sorun gelin biz beraber bir proje yapalım sizde yapın bunu çocuklarımıza 5-6 yaşından itibaren namusu terbiyeyi dini saygıyı öğretelim o zaman bakalım bir sorun çıkıyormu şimdi bir adam camiye girmiş cemaate sormus Müslüman olan varmı diye yaşlı adamın biri çıkmış ortaya adam çağırmış adamı dışarı kurbanım var kesermisin demiş yaşlı adam kesmiş kurban büyük derisini yüzememiş adama demişki ya git içerde birini çağır yardım etsin adam elinde yine bıçağıyla girmiş cemaat bakmış bıçak kanlı adam yine sormuş aranızda Müslüman olan biri daha varmı diye cemaat birbirine baktıktan sonra dönüp hocaya bakmış hocada dönmüş demiş yahu iki rekat namaz kıldırdık diye müslümanmı olduk hayret bişeysiniz mesele parelel değil ben hakiki kürte hakiki yahudiye hakiki türke saygı duyarım ellerinden öperim niye çünkü bir dava bilinci var ama kalpazanlık yapanlarıda kınıyorum mesele fırıldak olmamak hepsi bu teşekkür ediyorum
16/İbrahim Özcan: ben şöyle düşünüyorum şimdi biz bir çalışma planladığımız zaman biz bu çalışmanın tarihsel geçmişine bakarız tarihten gelen dokusuna bakarız bence parelel yapı olmalı ama kontrolden çıkacak kadar olmamalı ben parelel gücün her yapıda olduğuna inanıyorum heryerde olduğuna inanıyorum bence devletin bunlar geliştirilmeden çözümler üretmesi gerekiyor bu anlamda devletin şu anda mücadele ettiği parelel gücün yanında başka parelel yapılarından olduğuna inanıyorum teşekkür ediyorum.
2. OTURUM
17/ Fehim Taştan: şimdi bu köprü yapılmadan önce yolun bakımı yapıldı köprü güzel bir hizmet eğer yol son yeniliklerle düzelmese yeni güzergahlarla açılmasa yani köprünün bize sağlayacağı pek bir şey yok bir kamyonun bir tırın bir seyehat acentasının aracıyla bu yoldan gelmesi biraz zor gözüküyor inşallah bu köprünün devamında yolumuzda yapılırsa bu yol eger planlandığı gibi yapılırsa Kahta dan sonra 16-17 km kısaltılması lazım yol o zaman rahat bir hale geliyor hedeflenen fayda sağlanmış oluyor demiryoluna gelinince çok geç kalınmış bir olaydır yinede bu yolsuzluğa rağmen hizmet yapanlara teşekkür ediyoruz milletvekili seçimlerimiz var önümüzdeki aylarda buradan onlarada duyuru ilk üç dolu dördü kaparsanız kaptınız bunuda söylemekte fayda var teşekkür ediyorum
18/ Hanifi Dayar :Adıyaman dan köprüye kadar giderken yapılmış bir yol bile yok köprünün önünde yapılmış bir yol yok demiryoluna gelince demiryolu Adıyaman a su anda sart cunku agır yüklerin taşındığı bir şehirdir bu açıdan faydalı olabilir ve eğer olursa bu yol nerden nereye kadar gidecektir bu açıdan bir bilgi verilirse iyi olur faydası olabilecek şeylerdir teşekkür ediyorum.
19/ Fazlı Karakuş): şehir ve bölge planlamasında bölge planlamasında ülke planlamasında medeniyetin gelişmişliğinin birinci basamağıdır yani eğer yol varsa gelişim sağlanır gidebildiğiniz yer sizindir hikayesiyle bu projeler önemsenecek büyütülecek bir proje bana göre ben bunu cok önemsiyorum Adıyamanın gelişmesi güneydoğudaki kopukluğunun giderilmesi anlamındadır bence ama demiryolu meselesine gelince neden Kurtalan expresi olmasında Adıyaman exspres olsun yani sana olmaz çünkü kurtalanda demiryolları son buluyorsa bana göre bence adıyamandada son bulabilir buda bir ulaşım stratejisi doğuyla akdenizi birbirine bağlayacak olan bu köprü bir omurga olacaktır omurganın beline bir yük binecektir bundan dolayı adıyamanın dıs ulaşımından öteye iç ulaşımının çözülmesi gerekir trafiği kaldıramayan bir Atatürk bulvarı var neden cevre yollarla desteklenmediği sorunu üzerinde durulması gerek diye düşünüyorum ben kayda deger nciddi bir proje olarak görüyorum emeği geçenlere teşekkür ediyorum.
20/Mahmut Yapıcı: bu bir başarıdır bunu kutluyoruz ama bunun on yıl önce yapılması gerektiğini düşünüyorum Adıyaman için büyük bir şans ama şu anda ağır bir vasıta işleyemez orda çok virajlı ve dar beş yıl sonraki seçimde yolun kalan eksiklikleri anca tamamlanır demiryolu gercekten güzel bir şeydir ama doğu illeriyle bağlantısı olmıycaksa ayrı ama doğu illeriyle bağlantılı olursa Adıyaman için büyük bir başarı olacaktır diye düşünüyorum teşekkür ediyorum.
21/Maksut Çağlayan : köprü Adıyaman ı diğer illere bağlar sorunlar gider dünya kolay oldu yollar sayesinde bu köprünün yapılması Adıyaman için çok büyük bir faaliyettir demiryollarına gelincede demiryolu elbetteki şart 40-50 yıl önce yapılmış olsaydı şu an Adıyaman çok gelişmiş bir şehir olurdu eğer demiryolu yapılacaksada doğuyla bağlantılı olmalıdır buraya saplanıp kalmaması daha iyi olacaktır mutlaka yapılmasında fayda vardır teşekkür ediyorum.
22/ Sinan BURHAN katılımlarınızdan dolayı teşekkür ediyorum Adıyaman gercekten fedakar bir şehir çok seviyeli bir toplantı oldu sağolun.
ÖNERİLER
1 /
ORTAK
DEĞERLENDİRME
İLETİŞİM
SİVİL TOPLUM İLE
MİLLETVEKİLLERİ İLE
MEDYA İLE
KATILIMCILARLA
SONUÇLAR
DEĞERLENDİREN KİŞİ
Rapor AdıyamankMM İl Girişimcisi H. Şenel ŞARALDI ve çalışmaya gönüllü olarak destek veren Deniz Dursun tarafından hazırlanmıştır.